Fågel Fenix

"Som fågel Fenix, reser sig ur askan."

Att jag är ett Harry Potter-fan lär få personer ha undgått. Älskar filmerna och böckerna och är något jag alltid går tillbaka till. Gråter alltid i slutet av femman trots att jag sett den typ 30 gånger eller något... Ni fattar grejen. 

I Harry Potter finns det en fågel Fenix som kanske inte är den mest centrala figuren men finns ändå alltid där. Fawkes. Världens finaste. 

En fågel Fenix har läkande tårar, kan dyka upp inprincip överallt och kan flyga iväg med saker, oavsett hur tunga dem är. När de blir gamla brinner de upp och återföds i askan.

Under många år har ett av mina motton varit: jag backar inte, jag tar sats. Jag tror benhårt på att man går starkare ur all skit man går igenom. Jag tror verkligen på tanken att det som inte dödar stärker. Hur många gånger jag än fallit har jag rest mig för det är det enda alternativet, såklart. Och därför har jag alltid fastnat vid alla låttexter och citat om fågel Fenix. "Som fågel Fenix, reser sig ur askan." 

Så min dröm är att min fantastiskt konstnärliga bror som redan ritat ett par tatueringar, ska rita en fågel Fenix till mig som jag kan tatuera in. Alla fenixar jag sett bilder på är inte så snygga som jag vill. Men jag är säker på att han kan lyckas. Han är dock inte så lättövertalad och är väl inte så sugen på att jag ska tatuera mig så får väl se, haha. Men någon gång nästa år eller efter Australien vill jag verkligen det. 

Och här är en dålig bild då, haha. 







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0